Your address will show here +12 34 56 78
Deze zomer zijn Felice en ik samen op reis gegaan naar het heel erg mooie Zakynthos! Ik heb elke dag iets opgeschreven over wat we die dag hebben gedaan. De ene dag wat uitgebreider dan de andere. Daarnaast hebben we ook nog super veel foto’s. (wel meer dan 800 denk ik). Een Aftermovie wordt aan gewerkt.
Dag 1: zaterdag, 25 juli 2015
Vandaag is het dan zo ver! Samen op reis naar Zakynthos. We zijn heel vroeg (of laat?) opgestaan om 2u snachts en zijn door mama2 naar Schiphol gebracht. Hier hebben we heel veel eten gekocht en zijn we heel veel eten naar binnen aan het werken, omdat het eten in een vliegtuig geen garantie geeft voor lekker eten en ook omdat ik voor de eerste keer echt met een steng dieet op vakantie ga. Eenmaal ingecheckt zijn we 3u lang gaan vliegen waarbij we beide even hebben geprobeerd te slapen. Eenmaal aangekomen in Griekenland zijn we opgehaald met een bus en werd iedereen van Sunweb één voor één bij hun hotel afgezet. Wij waren samen met nog een Nederlands stel de enige in de bus voor de laatste bestemming: Porto Koukla. Het is gelegen net buiten het stadje 'klein zakynthos' en het is een fijn hotel. Bij aankomst werd ons de mededeling gedaan dat we niet in onze hotelkamer kwamen die we eigenlijk hadden geboekt, maar naar een appartement iets verderop terecht kwamen. We vonden dit niet zo'n probleem aangezien we hier een grotere kamer kregen en ook een eigen koelkast, gratis toegang tot de kluis en airco kregen. En we kregen ook de eerste 3 dagen gratis avondeten om 8u savonds. (half 8 voorgerecht en om 8u werd het hoofdgerecht geserveerd). We zijn de eerste dag nog erg moe van de reis en hebben het plekje een beetje bekend. We zijn naar een restaurantje gelopen boven op de berg waar je heel mooi kon zitten en waar we ook fotos hebben gemaakt en een water hadden besteld voor maar 1,00 euro. Iets wat je in NL niet kan snappen. Er is niks te merken van de crisis en we hebben er heel erg zin in. Eindelijk weg van de stress en dingen die we steeds moeten doen.

IMG_1239 IMG_1292 IMG_1289

Dag 2: zondag, 26 juli 2015
Vandaag om 8:44 opgestaan en ontbeten in het hotel. Ontbijt was 1 drama aangezien er alleen brood was en ik niks gluten vrij kon eten. Heb maar 3 gekookte eieren opgegeten en Felice vond er ook niks aan. Eerste en laatste keer dus. Toen waren we van plan om een scooter te huren en we hadden al de borg op tafel liggen (50euro) totdat we erachter kwamen dat de winkels in Zakynthos dicht zijn op zondag, en dat was juist d reden dat we met de scooter daarheen wilde voor glutenvrij brood wat je daar zal moeten hebben (volgens diverse internetbronnen bij Spar supermarket). Dan maar dinsdag terug voor n scooter. Toen zijn we naar het strand gegaan en hebben we heerlijk gedobberd op de waterbedjes. (1 soort van stoel en een andere oranje ligbedje) we hebben tot een uur of half 2 gedobberd en toen om 2u kwam sunweb (iris) ons uitleg geven over welke activiteiten we konden gaan doen. Dit wisten we al ver van te voren dat we sws (misschien wel 2x) de boottocht naar het Shipwreck wilde gaan doen, wat het mooiste moet zijn van zakynthos. Ook hebben we een bustour naar zakynthos stad gereserveerd waar we wat culturerele dingen gaan bezichtigen. Eenmaal klar met het gesprek gingen we wat eten bij de veranda met een super mooi uitzicht op de zee vanuit ons hotel en heb ik een Griekse salade (tomaat, ui, komkommer vetakaas en iets groens) gegeten waarvoor ik de helft allergisch voor ben haha.. Felice had slaghetti bolognese wat ook geen succes was dus de volgende keer alleen maar avondeten bij t hotel. Toen zijn we weer de zee in gegaan en rond n uur of 5/6 naar 'klein lavanas'/dorpje gelopen om een frietje te eten met 7up aan de bar met uitzicht aan zee. Toen hebben we gezwommen in het zwembad van het hotel (aan de achterkant) en Zijn we heerlijk tot rust gekomen. Toen half 8 klaargemaak en wat gegeten bij t hotel. Daarna zijn we naar het dorpje gelopen en toen plotseling na veel lopen langs het strand aangekomen bij Laganas, het echte toeristische gedeelte van zakynthos. Hier hebben we een lekkere frozen yoghurt toetje gegeten en had ik een vintage tasje voor Felice gekocht. Nog gevraagd naar glutenvrij brood bij n supermarkt maar dat hadden ze helaas niet. Toen helemaal terug gelopen (Felice had de tijd bijgehouden: 30 minuten) en we hadden onderweg in t dorpje nog n pina colada gedronken en toen naar ons appartement door t donker gelopen. Nu lekker slapen en morgenvroeg ons eigen gekochte ontbijtje eten. Scrambled egg met geitenkaas en Griekse yoghurt met perziken.

IMG_1300 IMG_1354

Dag 3: maandag, 27 juli 2015
Vandaag om 12:00 een boot gehuurd met ze 2e voor 3u (voor totaal 50eu) wat echt n super mooie ervaring was. We gingen naar n eiland tegenover ons eiland (turtle beach) waar we super mooie foto's hadden gemaakt en toen zijn we met de speedboot naar andere eilandjes/grotten gevaard. Toen wilde we ergens stoppen en een foto maken met de telefoon van Felice, maar zij liet m perongeluk in het water vallen wat voor n shock zorgde.felice sprong gelijk in het water en nu is het te hpen dat hij t nog doet. Thuis gelijk in n bak met rijst gelegd en over 3 dagen weer proberen aan te doen. De mooie foto's van turtle beach waren dus weg en daarom gingen we er weer heen om precies dezelfde (+ nog extra's) foto's te maken. Toen waren de 3 uurtjes alweer voorbij helaas en zijn we terug naar t appartement gegaan. Op de gopro staan ook nog super mooie filmpjes gelukkig dus we waren niet alles kwijt. Toen zijn we voor de laatste keer avond gegeten bij ons hotel. (Rijst met vlees wat erg lekker was) en toen zijn we alweer helemaal naar Laganas gelopen. Hier was voor t eerst echt iets te merken van de crisis aangezien er helemaal geen stroom meer was en bijna de hele stad donker was. Na n paar winkeltjes te hebben bezocht die wel licht hadden zijn we terug gegaan en hebben we een ijsje gegeten bij 'klein laganas'. Toen naar huis en omste beurt nog even op Facebook en instagram nadat we de mooie boot foto's hadden geüpload. En toen lekker geslapen.

Dag 4: dinsdag 28 juli 2015
Vanochtend tot half 10 geslapen en laatste keer scramble egg gegeten in t appartementje en tassen ingepakt en overlegd wat we gaan doen en of we nog wel n scooter gaan huren. Uiteindelijk besloten om ipv de 50 eu voor de scooter te sparen voor een boottocht in de laatste dagen, omdat we dat allebei super leuk vonden. Vandaag van plan om niet veel geld uit te geven en even rustig aan te doen. Om 11u hielp een medewerker ons met de koffers naar het hotel te brengen en bij de receptje kregen we te horen dat we om 2u in ons nieuwe kamer konden. We gingen naar een winkeltje om wat fruit in een bakje te kopen vor als ontbijt met yoghurt, aangezien het ontbijt van t hotel dus 3x niks is. Ook nog scrub gekocht aangezien we veel zon meepakken en daarna hebben we tot 2u op n luchtbedje in de zee gelegen. Toen verhuist naar de nieuwe kamer met seaview wat n mooi uitzicht heeft maar verder is de kamer niet veel bijzonder(helaas zonder koelkast en een losse kraan om te douche/spoelen). Toen rond 3u een nieuwe luchtbed gekocht dat de andere van 2 dagen terug twv 17 euro alweer stuk was.. (alsnog weer n uitgave). Toen tot n uur of 16:00 in t water gedobberd en nadat ik erg last had van mijn buik zijn we toen naar t hotel gegaan. Gedoucht, aftersun, mooie kleren aangedaan en naar Laganas voor Cameo Island en voor de eerste keer echt uiteten.

Dag 5: woensdag, 29 juli 2015
Half 9 opgestaan na een aparte nacht waarin Felice had gedroomd dat ik in t water was gevallen met de boot. Toen om kwart over 9 opgehaald door de Tour bus en naar allemaal leuke culturele plekken gegaan. (Kloosters, olijven fabriek, kerk en naar Shipwreck) Shipwreck nam Felice nog erg veel risico om mooie foto's te maken, wat ik zelf niet leuk vond maar uiteindelijk hebben we hele mooie foto's gemaakt. Toen zijn we rond n uur of 6 na veel geld (rond de 50 euro) uitgegeven te hebben aan weet ik veel wat (souveniertjes, eten en drinken), afgezet met de bus. Uiteindelijk was t de 27,50 waard exclusief 1 euro fooi voor de buschauffeur. Toen naar t hotel even spullen neergelegd, Felice op de computer en ik op me telefoon om foto's op Facebook en insta te zetten en toen in 'klein Laganas' gegeten. Ik heb lekker souvlaki met kip en rijdt gegeten zoals bijna elke avond. Erg lekker! Felice had pasta wat vooraf erg lekker leek maar helaas was t geld niet waard.
Toen terug naar t hotel en rustig bijgekomen en gedoucht en om half 11 beneden nog n groene theetje gedronken en toen om kwart over 11 in bed, want morgenvroeg om 8u worden we al opgehaald met de bus naar het Shipwreck strand, eindelijk.

Dag 6: Donderdag, 30 juli 2015.
7:25 opgestaan en yoghurt met fruit als ontbijt gegeten en toen pilletjes genomen en een beetje eiwittenshake gedronken. Om 8:05 kwam de bus bij Gladiola(restaurant wat 5 minuten lopen is vanaf ons hotel,waar de bus kan draaien) voor de eilandentrip. Met dese bus werden we door deze gekke buschauffeur naar zakynthos stad (zanté stad) gebracht met heel wat andere mensen waar we vervolgens in een boot moesten stappen. Helaas was deze boot stampvol met mensen maar gelukkig hadden Felice en ik een zit plek. Op de boot hadde we eigenlijk de hele reis met 2 andere meisjes uit Brabant gepraat en ondertussen van t mooie uitzicht en de zon genoten. De eerste stop was bij de 'bleu caves' waar we gingen zwemmen en snorkelen, maar door de enorme drukte (zeker 100 man op de boot) lag het hele water vol met mensen. Niet echt chill en toen na n half uur gingen we nog 3 kwartier met de boot eindelijk naar Shipwreck. Dit was zo ongelofelijk mooi. Water was nog blauwer dan de lucht en het strand was helemaal wit en het gebied was afgesloten met super grote mooie witte rotsen. Echt n natuurwonder. Hier hebben we n uur gezwommen en foto's gemaakt en toen gingen we met de boot naar de laatste stop. Hier gingen we ook zwemmen en was t ook weer super druk en ging iedereen een voor een van de duikplank. Felice en ik gingen van de 2e etage naar beneden springen in t water. (Ook gefilmd met de gopro). Toen zijn we afgezet met de boot in zakynthos stad rond n uur of 4 en toen werden we met de bus afgezet bij Laganas waar we n keer vroeg gingen eten. (Half 6) dit was voor de Grieken nog geen avondtijdstip en daarom kregen we ook nog geen cocktails die ons de vorige keer werd beloofd toen we langs liepen. Rond n uur of 7 waren we wel echt moe maar hadden we nog zin in n ijsje dus gingen we voor 5 eu P.p een oreo milkshake drinken bij t strand. Heerlijk.. En toen zijn we naar t hotel gelopen en hebben we onderweg nog ijsklontjes weten te bemachtigen bij n supermarkt bij n oudere man voor 1 euro. Nu konden we eindelijk echt genieten van de Bacardi die we hadden gekocht. Snel naar t hotel gegaan en op t balkon de bacos en Bacardi ras klaar gezet om lekker te genieten. Hier hebben we samen lekker gepraat waarbij er ook emotionele gesprekken uitkwamen. Toen zijn we naar beneden gegaan bij de computer en hebben we de foto's geüpload en zijn we weer naar boven gegaan. Rond half 1 zijn we gaan slapen.

Dag 7: vrijdag, 31 juli 2015:
Vandaag lekker uitgeslapen met n halve kater tot half 10(ik iig, Felice ging in d'r eventje alvast ontbijten). Vandaag zijn we van plan om rustig aan te doen. 12u zijn we naar buiten gegaan en met een luchtbedje tot n uur of 1 half 2 in de zon gedobberd. Toen erg lekker middag gegeten met ik een souvlaki met kip als altijd en Felice een pizza die ze voor de helft heeft opgegeten. Daarna luchtbedden opgehaald bij t strand en in het zwembad gelegen. Toen zijn we weer uiteten gegaan en hebben we in de avond weer de Bacardi fles open gemaakt en ik had er iets te veel van gedronken waardoor we rond n uur of 1 pas sliepen.

Dag 8: Zaterdag, 1 augustus 2015:
Vandaag was ik echt helemaal brak en Felice had voor de 2e keer alleen moeten ontbijten. Ik was rond n uur of 11 wakker en ben toen n yoghurtje gaan eten en heb heel rustig aan gedaan. We hebben de hele dag bij t zwembad gechillt en daarna uit eten geweest. Vroeg naar bed zodat we morgen weer fit zijn.

Dag 9: zondag, 2 augustus
Vandaag 9u opgestaan en samen ontbeten. Eindelijk n normaal ontbijtje bij t hotel (yoghurt met perziken) en toen hebben we de koffers alvast ingepakt en zijn we bij het zwembad wezen chille voor de laatste keer tot 1u. Toen samen onderaan t hotel n chicken souvlaki gedeeld zodat we goed gevuld Waren. Toen voor de eerste keer naar Cameo Island waar je heel lekker kon genieten van t mooie weer en t strand. Erg mooi eilandje waar ook bruiloften worden gehouden. 4eu entree en dan krijg je er een drankje bij. Daarna zijn we om half 4 tot half 8 met de boot weggegaan en lekker wezen varen naar de keri caves en hebben we gesnorkeld. Vervolgens nog naar turtle beach gelegen en gezwommen en 2 ijsjes voor 9 eu gekocht en daarna met de boot richting cameo Island gevaren waar Felice n schildpad heeft gezien. Om half 8 zijn we weer terug gegaan en hebben we daar tegenover bij n restaurantje gegeten voor maar 27eu voor voorgerecht(gehaktballetjes), hoofdgerecht (souvlaki, als altijd, en iets anders met kip voor Felice) en nog 2 ijsjes, die ze waren vergeten om af te rekenen). Toen rond 10u teruggelopen naar t hotel en daar de koffers verder ingepakt en gedoucht en half 12 t bed in.

Dag 10: maandag, 3 augustus
Vandaag 6u opgestaan en om 7:40 opgehaald met de bus om vervolgens naar t vliegveld te gaan. Om 10:45 (met enige vertraging van 20 minuten) zijn we weer terug gevolgen met t vliegveld en hebben we 10 super leuke vakantie dagen met z'n tweeën gehad.