Your address will show here +12 34 56 78
zaterdag, 23 juli 2016 De zomerfeesten zijn voorbij en vandaag gaan we eindelijk op vakantie! We hadden erg veel behoefte allebei aan een vakantie om even lekker helemaal niks te doen en van de zon te genieten. 8 dagen ontspannen en niks moeten. Een maand geleden hadden we besloten om ergens heen te gaan, maar we wisten nog niet waar naartoe.. Na gevraagd te hebben aan Colin waar hij op vakantie ging en daar Corfu uitkwam ben ik me daar in gaan verdiepen en het bleek vrij goedkoop te zijn én een erg mooi eiland. Natuurlijk hebben we toen weer bij Sunweb gekeken voor de beste combinatie tussen de prijs en het aanbod en zo kwamen we uit op een all-inclusive-hotel genaamd Hotel Sunshine SPA’. Direct geboekt en een maand later, vandaag 23 juli dus, vertrokken we er naartoe. We vlogen om 13:30 dus we gingen met de trein om 9:00 vanaf Elst station naar Schiphol. De treinen hadden richting Schiphol vrijwel allemaal vertraging ivm werkzaamheden waardoor we voor de zekerheid (Felice met name) een trein eerder wilde pakken. Rond half 12 kwamen we aan en hadden we ruim op tijd ingecheckt. Uiteindelijk waren we door vertraging pas 2 uur de lucht in en na 2 uur en 3 kwartier vliegen (waar ik alleen maar heb geslapen, zie foto), kwamen we om 18:00 lokale tijd aan bij het vliegveld. 20160723_152915 Hier stond een Sunweb mevrouw ons op te wachten die ons de weg wees naar de bus die ons bracht naar ons hotel Sunshine. Het vliegveld ligt dichtbij de stad Corfu (Elke hoofdstad op een eiland in Griekenland heet stad ‘..’, zoals Zakynthos stad en Corfu stad). De bus reed uiteindelijk pas half 7 weg waardoor we rond half 8 aankwamen bij ons hotel. Het was ongeveer 3 kwartier rijden van het vliegveld Corfu naar ons hotel wat gelegen is in het dorpje/stadje ”Nissaki”. Toen we aankwamen zagen we een erg mooi hotel op een super super locatie doordat je een erg mooi uitzicht had op de zee. 20160724_103413 Dit uitzicht hadden we ook op de foto’s van Sunweb gezien, maar in werkelijkheid zag het er wel mooier uit. Na onze koffers naar de kamer hebben gebracht kwamen we er achter dat we een ander hotelkamer kregen dan we eigenlijk hadden geboekt. We hadden de goedkoopste kamer geboekt met ‘garden-view’ wat ergens achterin het hotel zou zijn, maar omdat deze vol zaten en er nog wel een zeer mooie kamer vrij was blijkbaar (?) met sea-view, hebben wij deze met geluk gekregen. Je hoort ons niet klagen :). We zaten op de 8e verdieping, wat neerkomt op de onderste en ook een van de handigste aangezien iedereen hier naartoe moest voor het (1e op de foto) zwembad. Na ons even snel te hebben opgefrist zijn we naar boven gegaan (bij de lobby) waar het restaurant zat. Hier konden we elke avond all-inclusive eten en dat hebben we ook zeker gedaan. Elke avond waren er redelijk diverse producten en was mijn avondeten vooral een lekkere zelf samengestelde salade met sla, komkommer, broccoli etc. Daarna was er vaak ook genoeg plek voor een toetje zoals ijs en daar genoot Felice helemaal elke avond van. 20160723_203510De eerste avond gingen we na het avondeten een beetje op verkenningstour en zagen we hoe groot het was. Je kon overal heen lopen met trappetjes en je had veel zitplekjes. Onderin kwamen we uiteindelijk , geleidt door de muziek, uit bij een bar met een podium waar bijna het halve hotel zat. Hier waren elke avond optredens en dit werd met name in het Frans gedaan. Wij trokken ons een beetje terug en gingen op de eerste avond bij het zwembad zitten op een paar tuinstoelen. We kwamen er toen opeens achter na het bestellen van een cocktail dat deze óók all-inclusive waren. Dat klonk zeer aantrekkelijk, maar omdat ik niet 100% fit was leek het me niet verstandig en heb ik het de hele vakantie maar bij maximaal 5 cocktails gehouden. Rond 11u gingen we weer naar onze kamer en lazen we nog de Quest die we op Schiphol hadden gekocht en toen gingen we lekker slapen.   Zondag, 24 juli 2016 Vandaag opgestaan en lekker ontbeten. Scrambled egg met toasted brood en een plakje kaas. Daarnaast nog groente op en klaar voor de dag. Ontbijt was van 7:00 tot 10:30. Toen hebben we lekker gezwommen de hele dag en geluierd op een gekocht luchtbedje. Tussendoor hebben we om 13:00 weer in het restaurant even gegeten op ons favoriete plekje bij het raam met een super mooi uitzicht. Na het eten weer lekker gezwommen en na het een en ander verkent te hebben zagen we dat er bij de Spa de fitness ruimte zat. Redelijk beperkt maar ze hadden wel een bankje dus we konden hier gelijk gratis fitnessen. Even omgekleed en Felice en ik hebben samen een uurtje gefitnessed. Daarna om 19:00 avond gegeten en even op wifi gezeten en wat gedronken en naar bed. 20160724_173550 Maandag, 25 juli 2016 Na te hebben ontbeten hebben we even gezwommen en zijn we na ons klaar te hebben gemaakt naar het stadje gegaan. We wilde met de bus vanaf ons hotel , Nissaki naar Corfu stad, maar 2 euro kostte. Met een taxi kost dit 35 euro dus we wilde graag met de bus. Helaas is hier alles minder goed geregeld dan Nederland en terwijl eigenlijk de bus om 13:40 zou moeten komen, was de bus er om 14:45 nog steeds niet. Toen een taxi ons passeerde twijfelde ik geen moment en hield ik de taxi aan. Na de prijs van 40 euro afgedingt te hebben naar 35 waren we in een half uur eindelijk in het stadje. Het was een oud stadje met een gezellige sfeer waar alles dicht op elkaar zat. Veel touristenwinkeltjes (bijna alleen maar) en ik was opzoek naar een voetbalshirtje maar wist nog niet welke club en naar een portomonnee. Bij de eerste voetbalshirtjes winkel zag ik plotseling het nieuwe uitshirt van ajax hangen en ik was natuurlijk gelijk verkocht. Na het te hebben afgedingt uiteindelijk 16 euro voor betaald in plaats van 65 euro 🙂  Na wat te hebben gegeten zijn we deze keer met de bus naar Ipsos gegaan, een kustplaatsje waar het populair was onder jongeren en wat tussen Nissaki en Corfu stad in lag. Vanaf hier was het 15 euro met de taxi naar ons hotel. Na ook weer hier een ijsje te hebben gegeten zijn we naar het hotel gegaan en zijn we naar het strand gelopen om nog snel een reservatie te maken voor de boot die we morgen (dinsdag) wilde huren. Daarna zijn we naa een theetje het bed in gedoken. 20160724_212215Op de achtergrond van deze foto zie je ons hotel met het uitzicht op de zee. Dinsdag, 26 juli 2016 Vandaag om 8:30 opgestaan omdat we volgens planning vandaag om 10:00 hadden afgesproken om de boot te huren. Na aankomst waren er nog meer mensen aan het wachten op een boot die ze hadden gehuurd (Fransen) en ik merkte dat de sfeer wat gespannen was. Na enige tijd bleek dat het verhuur bedrjif van de boten niet genoeg bootjes had en aangezien het erg bewolkt was zei ik tegen de verhuurder (een aardige jonge Griek met een Nederlandse vriendin) dat ik wel met me vriendin een andere dag, donderdag, zou terug komen zodat de Fransen het konden huren. Hij vond dit geen probleem en natuurlijk wel fijn denk ik en Felice en ik konden hierdoor op een mooiere dag het bootje huren. De hele dag hebbenwe in het water gespeeld met beach tennis en hebben we een record van 40 keer overspelen. In het begin kwamen we niet verder dan 5 dus dit was een echte highscore voor ons haha.Ook heb ik vandaag gefitnessed in de ochtend en heb ik (stiekem) 20 minuten de sauna meegepakt. Vandaag kwam er iemand langs van Sunweb en die wilde we even spreken omdat we geinteresseerd waren in de boottocht die zij aanboden en we hadden ook interesse in het waterpark.Om half 7 kwam ze en na het gesprek waren we wat wijzer geworden en kozen we ervoor om donderdag met de boot mee te gaan naar 3 mooie plekken (Anti-paxos, Paxos en de Blue Caves). dit kostte 42 euro p.p en dit hadden we de volgende dag betaald. Woensdag, 27 juli 2016 Vandaag om half 7 al opstaan want om half 8 werden we opgehaald met de bus om naar de haven van Corfu stad te gaan voor de boottocht. Om 7 uur zijn we nog snel naar het ontbijt gegaan om wat te eten en ondanks het feit dat ik me niet helemaal lekker voelde de laatste dagen en bij Felice ook al wat fysieke klachten kwamen, hadden we er zin in. We reden in 1 uur naar de haven en ondertussen haalde de bus steeds meer mensen bij verschillende bushaltes op. Eenmaal aangekomen gingen we vast aan dek en zaten we vooraan. Na ander half uur gingen we eindelijk varen en stopten we na 3 uur varen bij een klein eiland, Paxos, wat heel mooi was. Het water was erg helder en er was een mooi strandje. Hier hadden we 2 uur een stop en gingen we aan land om lekker te zwemmen op een klein strandje. Hier hebben we zoals gewoonlijk veel foto’s en filmpjes gemaakt en vervolgens weer de boot op. Toen gingen we nog naar de blue caves wat veel mensen geweldig vonden maar wij waren er niet zo kapot van (we zijn al wat gewend en zijn met name verwend haha). Toen gingen we naar Anti-paxos, de reden dat we deze boottrip hadden geboekt eigenlijk. Het was jammer dat de boot niet dichtbij het strand kon aanmeren waardoor we nog een stukje moesten zwemmen naar de rotsen. Toen zijn we naar het strand gaan zwemmen en hebben we met de GoPro hele mooie filmpjes gemaakt. Vervolgens weer terug naar de boot (via het touw zijn we gaan klimmen als aapjes naar de boot toe haha). Toen gng de boot weer terug varen naar Corfu stad en daar deed het vanaf anti-paxos ongeveer 3 uur over. We vertrokken rond 4 uur en kwamen rond 7 uur weer aan bij Corfu Stad. 20160726_185341(0) Vandaag was het woensdag en dat betekent dat er in het hotel Sunshine het Griekse thema plaats vindt. Al het eten is Grieks (dat was al voor 70% zo, maar nu dus 100%)  Na aankomst van onze bootttocht zijn we lekker gaan eten en hier hadden ze broodjes kipdöner die er in eerste instantie heel lekker uitzagen maar dat waren ze totaal niet. Toen maar een lekkere Griekse salade zelf samengesteld en toetjes gegeten. Vervolgens op tijd naar bed aangezien we de volgende dag de boot hebben gehuurd. Donderdag, 28 juli 2016 Vandaag om half 9 opgestaan en om 10u hadden we de boot gereserveerd. Eindelijk hadden we de boot voor onszelf en konden we het ultieme gevoel van vrijheid ervaren door zelf te beslissen waar we heen gingen op het water. We konden makkelijk naar Albanië varen, maar alleen daar was een lijn waar we niet heen mochten (en we mochten op een gegeven moment niet verder in het zuiden en het noorden). We hadden 70 euro betaald, exclusief benzine (achteraf 25) voor de boot van 10u tot 17u (we huurde tot 16u). Het was een boot met 20pk en een zonnenscherm. 20160728_152437 We vaarde langs mooie strandjes en op een gegeven moment zag Felice een heel mooi klein stukje strand waar net genoeg plek was voor 2 boten. Aangezien er al 1 boot stond met een familie in het water wist ik niet of het wel verstandig was om met mijn zeer geringe vaarkunsten ernaast te parkeren in de vrij wilde zee. Ik dacht op een gegeven moment fack it en ik probeerde het gewoon. Goede keus achteraf. Want hier zijn we in totaal meer dan 3 uur gebleven ongeveer. 20160728_123218 20160728_123355Het water was super helder en het strand was van witte kiezelstenen (deden wel pijn als je vanuit de zee weer het strand op wilde ‘klimmen’). We hadden van te voren veel boodschapjes gedaan zodat we geen honger zouden krijgen. Zoals altijd natuurlijk noagat, Pringels ( dit halen we bijna altijd op vakantie) en noten met een soort van honing eroverheen. Rond 3 uur hadden we besloten dat het wel goed zo was en dat we in de avond naar Corfu stad wilde gaan en dat de bus om 16:40 zou vertrekken. Ik ging terugvaren en Felice genoot op de punt van de boot duidelijk van de zon. Om 16:00 waren we weer terug en nadat we allebei hadden gedoucht hadden we gelukkig de bus gered (én hij kwam een keer op tijd) en ging alles goed volgens plan, eindelijk. 20160728_164216Felice had hele leuke slippers op het oog die ze de vorige keer zag en die hadden ze nu gelukkig op voorraad. kostte wel wat (8 tientjes), maar dan had ze ook wat. Ik liep even uit het winkeltje en ik zag opeens mijn droomhoed. een bruine hoed waar ik gelijk aan was verkocht. Ik pakte hem, zocht de verkoper, vroeg de prijs, gaf zonder te onderhandelen (dus dan weet je het wel) het geld, en ik deed hem gelijk op; voila. 20160728_184230 Toen hadden we best veel honger en wilde we iets leuks zoeken. Uiteindelijk kwamen we in een erg leuke straat en passeerde we een leuk restaurant en we wisten allebei dat we er gingen zitten. Hier hebben we heel erg gelachen toen we ”steen papier schaar” deden en er ook nog een klein meisje felice heletijd zat aan te kijken. Het eten was niet top maar de sfeer wel. 20160728_194411 Daarna nog een lekker ijsje gegeten (waarbij de bediende mij een extra bolletje wilde afpersen maar dat liet ik me niet gebeuren). Vervolgens hebben we nog door het stadje gelopen en heb ik een Hugo Boss portomonnee gekocht voor 14 euro van echt leer. Daarna hebben we de bus gepakt naar Ipsos en hebben we hier nog een ijsje gegeten waar Felice nog naar opzoek was. Bij ons bekende Griekse restaurant had ik een cheese cake besteld waarbij ik het zonder cake kreeg (heel apart) en ik had deze terug gegeven aan de bediening en vroeg om een nieuwe, maar in plaats daarvan kreeg ik de rekening (hahaha wtf dachten we). Het was een erg leuke dag, misschien wel de leukste, ja zeker de leukste). Vrijdag, 29 juli 2016 Vandaag waren we van plan om nog een keer naar Corfu stad te gaan, maar we hadden ook behoefte om lekker niks te doen en bij het zwembad te liggen. En ook aangezien we allebei niet helemaal lekker voelde (vooral Felice) en ook moe waren door de zon gingen we de hele dag lekker luieren en bleven we in en buiten het hotel. In de avond gingen we na het avondeten lekker buiten op het balkon zitten met een amaretto x cola (onbeperkt) en dronken we met een super mooi uitzicht onze laatste avond voorbij. Zaterdag, 30 juli 2016 Vandaag gingen we alweer naar huis. Ons koffers hadden we al ingepakt en ik wilde perse nog even bij het zwembad zitten en Felice stemde er uiteindelijk mee in. Felice kwam er nog achter dat ze allemaal outfitjes had gekocht voor de vakantie die ze helemaal nog niet had aangehad en dus gingen we nog snel even wat fotootjes schieten in de vroege ochtend. Daarna gingen we lekker chillen bij het zwembad en op het luchtbedje de laatste zonnenstralen meenemen voordat we weer terug gingen naar Nederland. Felice ging iets eerder naar binnen waardoor ik nog even voor de laatste keer op een luchtbedje ging dobberen in het zwembad met de zon op mijn lichaam en de warmte van boven die op me lichaam schijnde en het frisse gevoel van onder door het water dat heen en weer ging. Om 12u moesten we uitchecken dus om 11:55 ging ik terug naar de kamer, snel nog even douchen en de laatste spullen inpakken om vervolgens uit te checken. Toen moesten we wachten tot 13:40 voor de bus en ik had het idee om half1 te gaan eten en dan nét voordat we werden opgehaald weer te gaan eten zodat we geen avondeten meer hoefde te hebben aangezien we van 15:00 tot 21:00 bijna geen eet moment zouden hebben. Om half 2 hadden we nog een laatste maaltijd opgeschept en toen pakte we onze koffers en werden we opgehaald met andere Nederlanders in een klein busje dat werd geregeld door Sunweb. We zijn tevreden over de vakantie en hebben lekker genoten. Het was redelijk kort maar meer dan 12 dagen hadden we er achteraf ook weer niet willen zitten. Dit komt mede omdat ons hotel vrij afgelegen is van het stadje of Ipsos en het daar toch meer leven is. Het all-inclusive idee klinkt heel lekker maar is niet geweldig aangezien wij meer elke dag een nieuwe ervaring willen ondervinden door elke avond ergens anders te eten. Bij dit hotel zaten we bijna elke avond aan dezelfde tafel waardoor de dagen snel voorbij gaan. Des al niettemin hebben we het leuk gehad en zijn we er lekker tussenuit geweest!