Your address will show here +12 34 56 78

Papa zei de laatste jaren al een hele tijd dat we een op een dag naar Barcelona gaan voor een voetbalwedstrijd van Barcelona (vooral Lionel Messi) te bekijken. Nu ik mijn Propedeuse heb gehaald voor school en in de herfstvakantie was het dan eindelijk zo ver. Mama had ook al afgesproken met papa om iets te gaan doen in de herfstvakantie dus toen kwamen we op het idee om met ze 3e naar Spanje te gaan. Toen zei papa of ik Felice niet mee wilde nemen en daar twijfelde ik natuurlijk geen moment aan. Dus gingen we met ze 4e op 19 oktober 2014 naar Spanje. 20141019_101433

19 oktober Vandaag met het vliegtuig van Eindhoven naar Girona gevlogen en van Girona naar Barcelona de bus gepakt. na een uur waren we in Barcelona en toen zijn we met de koffers lopend naar ons appartement in een half uur gelopen. Een geweldig mooi appartement wat heel lux en mooi wit eruit zag en midden op de Ramblas.Spullen uitgepakt en op de Ramblas gelopen en in de avond 3 kwartier rond gelopen opzoek naar een tentje die voldeed aan de eisen van mama. omdat ze vegatarisch is was dit niet zo eenvoudig. gelukkig eenmaal gevonden en lekker gegeten. 20141019_101241 20 oktober vandaag lekker geslapen tot 9 uur en klaar voor de dag. we zijn weer de Ramblas afgelopen en de kleine kraampjes langs gelopen. Ik ben nog met een verkleden vrouw op de foto geweest (zie foto) nadat ik haar wat geld had gegeven. toen bij de haven gekeken en filmpjes met de gopro gemaakt. lekker op een terrasje gezeten en in de avond lekker uit eten geweest. heerlijk begin van de vakantie met een dag met volle zon van zo’n 28 graden.En dat terwijl het in Nederland rond de 14/15 graden is. 20141019_184608 21 oktober

Vandaag zijn we half 10 opgestaan en hebben we in t appartement ontbeten met de boodschappen die we gister gebleven gedaan. Boterhammen geroosterd en klaar voor de dag. We gingen naar een terrasje om daar even.lekker in het zonnetje te zitten en dit keer geen chocomel maar verse judorange op te drinken. Daarna ging ik met felice naar de Tiger winkel om een oplader te halen voor mijn denver gopro en hebben we t in t appartement opgeladen omdat we in de avond de camera nodig hebben voor de wedstrijd Barça -Ajax. Toen zijn we met ze 4e naar de tourbus gelopen om de oranje route te doen. Je hebt de groene en oranje routen die door heel Barcelona gaan. Bij stop 13 stopte de bus precies bij camp nou dus daarop hebben we de busreis op afgestemd. Veel filmpjes en foto’s gemaakt door de straten van Barça En zijn we bij een mooie mediterraans tuin uitgestapt waar we paar mooie foto’s van hebben en toen doorgelopen naar olympisch stadion wat dicht was en toen met de bus weer naar mies van der roohe kunstwerk gebouw wat ook dicht was wegens een fotoshoot van Nederlanders. Toen zijn we naar Barcelona camp nou gegaan en zijn papa en ik alleen door gegaan en zijn we wat gaan eten terwijl Liverpool qpr op tv was en zijn felice en mama met de bus weg gegaan naar volgende stops en zijn ze zelf ergens gaan eten bij dezelfde plek wasr we gister aten waar ik een heerlijke pizza had besteld. Papa en ik liepen rond rond camp nou en om 7u zaten we al in het stadion. Heel leuk om Tom egberts van de NOS verslag te zien doen en Frank de boer van 10 meter afstand te zien. De spelers kwamen op en het was ongelofelijk hoe dichtbij we zaten. Eerste rij stoel 17 en 19, naast elkaar. Messi Neymar Iniesta van zo dichtbij gezien was echt een droom. 3-1 heeft Ajax verloren maar dat deed me voor de eerste keer helemaal niks. Geweldige ervaring en zoals mastercard zegt ‘onbetaalbaar’. 20141021_200333

22 oktober

Vandaag zijn we 10u opgestaan want we waren allemaal erg moe van de vorige dag. Na wat boterhammen te hebben geroosterd zijn we op t balkon gaan zitten en heb ik nog even marketing samenvatting doorgenomen voor de tentamens van volgende week. Om 1u wilde we eigenlijk naar monterrat maar mama was wat moe dus hebben we t verplaatst naar vrijdag. Toen zijn felice en ik samen op pad geweest. Eerst door de rambla naar een paar winkeltjes en nog boodschappen gedaan voor op t strand en toen naar de zee. Heel lekker weer en zijn we gezellig op t strand gaan liggen en hebben we zelfs nog gezwommen, de golven waren heel groot dus was t heel leuk. Toen zijn we nog langs een kraampje geweest waar ik een Barcelona shirt voor izaro heb gekocht en felice heeft ook nog 2 lichtblauwe armbandjes gekocht. Toen zijn we half 7 weer terug gelopen naar het Angla appartement. Zijn we gaan uiteten op la rambla waar we met ons appartement tegen aan zaten en zijn we rond 11u weer in bed beland. 20141021_123255 20141020_170424

23 oktober

Vandaag zijn we half 10 opgestaan en hebben we onze spullen ingepakt omdat we naar een ander appartement gaan. Om 11u gingen we naar ons vertrouwde cafeetje op de hoek voor nog een laatste capuchino en judorange en gingen we met de taxi naar het nieuwe appartement wat bij het strand lag. Om 12:00 kwam een supreme release uit dus ik was in spanning maar helaas had ik achteraf 14 euro te weinig om het te kopen om vervolgens met winst door te verkopen. Toen eenmaal aangekomen zagen we een geweldig dakterras met zwembad en uitzicht op de zee. Na de tassen uit gepakt te hebben zijn we het stadje in gegaan en zijn we naar picasso museum gegaan en daarna uit eten geweest aan het strand. Toen vroeg thuis en nog wat op de bank gezeten, iedereen met een blaadje of telefoon voor zich, en gaan slapen. Volgende ochtend naar montserrat dus word een drukke dag. 20141023_192859

24 oktober

Vandaga opgestaan en klaar voor montserrat. Althans, papa heeft migraine gekregen en ligt ziek op bed. Mama blijft daardoor helaas thuis en dus gaan felice en ik alleen op pad. Eerst naar de receptie gebouw gegaan En met de lift naar de 6e verdieping gegaan om even van t uitzicht te genieten. Toen aan de receptioniste gevraagd hoe we t beste naar montserrat konden gaan. Vervolgens een map gekregen en een route hoe we er t beste kunnen komen. 20141024_160526_Pano

Vervolgen gelopen naar het plein waar een tentje stond waar we de tickets hebben gehaald voor 27,50 en hebben we de metro gepakt voor 3 haltes en toen de reis met de bus een uur lang vervolgd. Toen met de cable bar in een kwartier naar de monastery. Geweldige foto’s en uitzicht gemaakt van het hele mooie uitzicht. Even een broodje gehaald en op de bekende stenen geklommen. Eerst durfde we niet tot de top maar de 2e keer wel. Toen weer met een soort van kabelbaan naar de bovenste top en daar weer heel mooi uitzicht gezien over heel barcelonam. Om half 5 gingen we weer weg en kwamen pas half 7 weer bij t appartement aan. Toen uiteten geweest voor de laatste keer in het centrum bij de kerk. Toen nog wat gedronken voor ons appartement (1 sangria 7,50 per stuk) kwamen we helaas achteraf pas achter toen we t voor de helft op hadden. Toen naar bed om 12u. 20141023_155220

25 oktober

Vandaag kwart v 11 pas wakker en ik wilde eigenlijk nog voor de laatste keer naar t strand maar hadden we helaas te weinig tijd voor.. 11u ontbeten, tas ingepakt, en naar de receptie op de 6e verdieping nog even genieten van het mooie uitzicht. Toen alvast de taxi gepakt naar de plek waar ons bus zal komen om daar bij een terrasje nog even zon en verse judorange te pakken.

20141020_154458 20141020_153832

Om 2u de bus gepakt naar het vliegveld om zeker te zijn dat We om 17:15 in het vliegtuig terug naar Nederland zitten. Nog even leren in het vliegtuig voor de tentamens en dan begint het leven weer. 20141025_135335

There are no comments for this article.